Chia semienka

Kód: 930/200 930/500 930/750 Zvoľte variant
2 hodnotenia
€1 €2,50 €3,60 od €1
Skladom Skladom Skladom Zvoľte variant
Variant

Novinky v oblasti stravovania priniesli k nám v posledných rokoch aj chia semienka. Pomaly sme si na ne zvykli a už sa nečudujeme, keď vidíme priateľovi plávať vo fľaši nejaké čudné slizké guličky. Len 2 čajové lyžičky /=25g, zároveň odporúčané denné množstvo/ obsahujú asi 100 kalórií a dodajú nášmu telu zdravé tuky, bielkoviny a vlákninu pri minimálnom obsahu sacharidov. 

Mohol by ťa zaujímať náš blog // Dovidenia, únava! // CHIA semienka a ich účinky //

Detailné informácie

Podrobný popis


 

Ako vplývajú chia semienka na naše zdravie?

Chia semienka majú väčší podiel omega-3 mastných kyselín ako rybacie produkty. Tieto Mastné kyseliny pôsobia protektívne na kardiovaskulárny systém.

Sú prirodzene bezlepkové a pri pravidelnej konzumácii môžu mať fantastický vplyv na náš organizmus. Pozor by si však mali dávať ľudia, ktorí užívajú lieky na riedenie krvi a majú nízky krvný tlak.

Podobne ako ostatné rastlinné potraviny, aj chia sú bohatým zdrojom antioxidantov, ktoré chránia zdravé tuky pred oxidáciou a znehodnotením. Chránia aj iné molekuly pred poškodením voľnými radikálmi, a tak bojujú proti starnutiu buniek a vzniku rôznych ochorení, vrátane rakoviny. 

Obsahujú veľké množstvo vlákniny, ktorá umožňuje chia semienkam absorbovať vodu a zväčšiť svoj objem 10 násobne. Získajú pritom gélovú konzistenciu, ktorá má pozitívny vplyv na trávenie, a zároveň sa cítime byť nasýtení. Vláknina má pozitívny vplyv aj na hladiny krvného cukru, konzumácia chia zlepšuje senzitivitu buniek na inzulín a vďaka nízkemu glykemickému indexu je lepšie kontrolovaná hladina cukru v krvi.

Chia semienka sú skvelým zdrojom bielkovín, majú slušný obsah esenciálnych mastných kyselín, preto sú veľmi vhodné pre ľudí, ktorí sa vyhýbajú živočíšnym zdrojom potravy. 

Obsahujú zdravé tuky, hlavne omega-3 mastné kyseliny /alfa-linolénovú a eikozapentánovú/, no neobsahuje dôležitú dekozahexaénovú kyselinu. Tú musíme doplniť z iných zdrojov, napríklad z rybieho oleja.

Chia semienka môžu pozitívne vplývať na zdravie nášho srdca, znižovať hladinu cholesterolu a krvný tlak, avšak je nutné dodržiavať zásady zdravého životného štýlu v oblasti stravovania a pohybu. 

Obsahujú vápnik, horčík, fosfor a spomínané proteíny; všetky tieto nutrienty sú dôležité pre zdravie kostí. Nanešťastie nájdeme v chia semienkach aj kyselinu fytovú, ktorá mierne zhoršuje vstrebávanie vápnika.

Chia semienka pomáhajú zmierňovať aj zápal. Zápal je prirodzenou odpoveďou organizmu na infekciu a poškodenie. Pomáha nášmu telu bojovať proti príčine, ktorá ho vyvolala, no niekedy môže byť škodlivý - ide hlavne o chronický zápal, ktorý nemusí mať žiadne viditeľné príznaky. Často sa nájdu zvýšené zápalové parametre pri vyšetrení krvi, a vtedy treba pátrať. Mnohé štúdie potvrdzujú priaznivý účinok zdravej stravy na zvládnutie chronického zápalu, a patria medzi ne aj chia semienka.


 

Nutričné hodnoty (100g):

Energetická hodnota: 2085 kJ/502 kcal
chi1chia mikro

*ODD=odporúčaná denná dávka 


 
Zloženie: celé semienko Salvia Hispanica 100%
Krajina pôvodu: Argentína, Paraguaj

Skladovanie: Skladujte v suchu a v tme, najlepšie vo vzduchotesnej nádobe.

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Pridať komentár
Nevypĺňajte toto pole:
Grafický návrh vytvořil a nakódoval Shoptetak.cz