Fazuľa biela BIO

Kód: 947/0-5 947/1 K 947/2 K Zvoľte variant
4 hodnotenia
€2,70 €5,40 €10,80 od €2,70
Skladom Skladom Skladom Zvoľte variant
Variant

Zelené lepkavé struky, čo nenápadne visia v spleti listov a stoniek rastúcich popri plote v záhrade... Biela fazuľa, známa aj ako talianska, má krémovú farbu a obličkovitý tvar. Hodí sa do polievok, šalátov, celkovo do talianskej kuchyne. Po uvarení drží dobre svoj tvar, ale môžete ju aj rozvariť a rozdrviť na kašu. To je naša tradičná biela fazuľa. 

Mohol by ťa zaujímať náš blog // Fazuľa- nedocenená PANI strukovina // Antioxidanty- vieš, kde všade sú? //

Detailné informácie

Podrobný popis


 

Ako vplýva fazuľa na naše zdravie?

Na štátnej univerzite v Colorade sa výskumom ohľadom tejto zázračnej plodiny venuje celý tím odborníkov, no naše staré mamy nepotrebovali nikoho na to, aby vedeli, že fazuľa zasýti, je zdravá a pripravovali ju preto na rôzne spôsoby.

Všetky odrody fazule majú podobné vlastnosti, sú zdrojom bielkovín, vlákniny, zinku, medi, horčíka, selénu, vitamínov skupiny B a K. Fazuľa často spôsobuje nadúvanie, to môžeme zmierniť opakovanou výmenou vody počas namáčania alebo pridaním riasy kombu pred varením.

Fazuľa určite patrí medzi potraviny, ktoré by ste mali zaradiť do jedálnička, ak ste na chudnúcej diéte. Je totiž skvelým zdrojom bielkovín a vlákniny /ktoré zasýtia hladné brucho/ pri nízkom obsahu kalórií. 

Strava bohatá na fazuľu a iné strukoviny v dlhodobom horizonte pomáha znížiť hladinu LDL cholesterolu, ktorý je rizikovým faktorom vzniku ochorení srdca. Zároveň obsahuje zložky, ktoré zvyšujú hladinu HDL cholesterolu, znižujú krvný tlak a majú protizápalový účinok. Všetky tieto vlastnosti sú veľmi dobrou správou ako pre srdce, tak aj pre cievy.

Vysoký obsah vlákniny a nízky glykemický index /GI/ fazule z nej robia potravinu vhodnú pre diabetikov. Potraviny s nízkym GI zvyšujú hladinu krvného cukru v postprandiálnom období /po prijatí potravy/ veľmi pomaly, čím pomáhajú kontrolovať jeho hladinu. 

Fazuľa obsahuje vitamín B9 - folát, ktorý má okrem funkcie pri delení buniek /dôležité u tehotných žien/ úlohu aj pri metabolizme homocysteínu - aminokyseliny, ktorej vysoká hladina sa pokladá za rizikový faktor vzniku srdcovo-cievnych ochorení. 

Okrem toho obsahuje mnohé antioxidanty, podobne ako všetky rastlinné potraviny. Tieto molekuly chránia bunky a molekuly nášho tela pred poškodením, ktoré môže vyústiť do rôznych ochorení, vrátane rakoviny. V tejto oblasti však stále chýbajú spoľahlivé štúdie, a teda nemôžeme povedať, že jedenie fazule je prevenciou rakoviny. 

Fazuľa je dobrým zdrojom molybdénu, tento minerál je významný v metabolizme dusíkatých látok, podporuje tvorbu červených krviniek, má aj antioxidačnú aktivitu a zúčastňuje sa zabudovávania vápnika do kostí a zubov. Okrem toho obsahuje aj meď, železo, horčík, zinok a vápnik, a to všetko v hodnotách minimálne 20% odporúčanej dennej dávky.

Pokiaľ ide o prínos pre zdravie očí, fazuľa obsahuje veľa zinku, vitamínu A a bioflavonoidov. Všetky tieto nutrienty pomáhajú udržiavať oči zdravé, vitamín A sa podieľa na samotnom procese videnia.


 

Nutričné hodnoty (100g):

Energetická hodnota: 282 kcal/1178 kJ

Tuky: 1,6 g

z toho nasýtené mastné kyseliny 0,1 g

Sacharidy 34,7 g

z toho cukry 2,2 g

Vláknina 20,9 g

Bielkoviny 21,7 g

Soľ 0,01 g


fazula biela mikro1

*ODD=odporúčaná denná dávka 


 

Zloženie: Fazuľa biela 100%
Krajina pôvodu: Ukrajina
Skladovanie: Skladujte v suchu a v tme, najlepšie vo vzduchotesnej nádobe.

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Pridať komentár
Nevypĺňajte toto pole:
Grafický návrh vytvořil a nakódoval Shoptetak.cz