Hrach zelený lúpaný

Kód: 957/0-5 957/1 K 957/2 K Zvoľte variant
3 hodnotenia
€0,95 €1,90 €3,70 od €0,95
Skladom Skladom Skladom Zvoľte variant
Variant

Polený hrášok, či už zelený alebo žltý, a vlastne, najlepšie keď sú oba vedľa seba - pripomína lentilky. Rozdiel medzi nimi je jedine v géne, ktorý kóduje farbu semienok - oba majú rovnakú chuť, obsah živín, rovnako dlho sa varia. Tí najlepší gurmáni si možno všimnú jemný rozdiel v chuti, žltý je mierne sladší. Hrach, obsahuje veľa bielkovín a vlákniny, zasýti a dodá živiny pre naše svaly. A čo je na ňom nalepšie? No predsa to, že pochádza od nás, zo Slovenska, prípadne z Česka.

Detailné informácie

Podrobný popis


 

Ako pôsobí na naše zdravie?

Hrach je /podobne ako všetky strukoviny/ výborným zdrojom bielkovín a vlákniny, aj malá porcia dokáže telo výborne zasýtiť. Kvalitné bielkoviny sú dôležité pre zdravie svalov a kostí, funkciu hormónov a enzýmov a tiež hrajú rolu pri snahe schudnúť. Hrach však neobsahuje aminokyselinu metionín, a preto nie je plnohodnotnou náhradou sa živočíšne produkty. 

Obsahuje mnohé antioxidanty, karotény /prekurzory zrakových pigmentov iodopsínu a rodopsínu/, veľa minerálov a rôznych stopových prvkov, ktoré podporujú správnu funkciu imunitného systému. Vitamíny zo skupiny B a horčík zas podporujú funkciu nervovej sústavy a pozitívne ju ovplyvňujú najmä v stresových situáciách. Vysoký obsah draslíka pomáha znižovať vysoký krvný tlak, ktorého vysoké hodnoty sa spájajú s rizikom srdcovo-cievnych ochorení. 

Je dobrým zdrojom vlákniny. Jej význam spočíva v dvoch hlavných aspektoch - napĺňa žalúdok, pretože dokáže zväčšiť svoj objem v tekutom prostredí, a tak oddiaľuje pocit hladu. Vláknina znižuje LDL cholesterol a zároveň spomaľuje vstup jednoduchých sacharidov do krvného obehu a tým zabraňuje kolísaniu glykémie. Preto by do svojho jedálnička mali zaradiť šošovicu najmä diabetici.

Glykemický index alebo miera dopadu tejto potraviny na hladinu cukru v krvi je nízka. Štúdia výskumných pracovníkov z University of Toronto v roku 1988 zistila, že účastníci, ktorí jedli červenú šošovicu na večeru, využili glukózu na raňajky v nasledujúci deň efektívnejšie v porovnaní s tými, ktorí jedli potraviny s vysokým glyklemickým indexom. Táto vlastnosť je výhodná pre cukrovkárov, ktorí si musia hladinu glukózy precízne kontrolovať a strážiť.


 

Nutričné hodnoty (100g):

Energetická hodnota: 293 kcal/1227 kJ

hrach zlty

*ODD=odporúčaná denná dávka 

**uvedené čísla nemusia presne zodpovedať skutočnosti, každé semeno je totiž jedinečné


 

Zloženie: Hrach zelený lúpaný polený 100%
Krajina pôvodu: Slovensko, Česko
Skladovanie: Skladujte v suchu a v tme, najlepšie vo vzduchotesnej nádobe

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Pridať komentár
Nevypĺňajte toto pole:
Grafický návrh vytvořil a nakódoval Shoptetak.cz