Kešu pražené solené

Kód: 919/200 919/500 919/750 Zvoľte variant
4 hodnotenia
€3,40 €8,45 €12,60 od €3,40
Skladom Skladom Skladom Zvoľte variant
Variant

Pražené kešu oriešky sú upravené horúcim vzduchom, takže sa na praženie nepoužíva žiadny olej. Solené sú himalájskou soľou, ktorú tiež nájdete v našom eshope. Pravé raw kešu sa zbierajú zo zeme - zo zrelých, opadaných plodov. Spôsob spracovania vplýva na kvalitu obsiahnutých nutrientov, a teda musí byť naozaj šetrný a preto je aj časovo náročný. Skratka ww znamená z angličtiny "whole white". WW240 a znamená, že v jednej libre /0,45kg/ kešu orechov nájdeme 240 celých jadier.

Detailné informácie

Podrobný popis


 

Ako vplývajú na naše zdravie?

Oriešky sa vo všeobecnosti pokladajú za potraviny s vynikajúcimi účinkami na naše zdravie. Spájajú sa so zníženým rizikom chronických ochorení, obsahujú zdravé mastné kyseliny, proteíny, vlákninu, vitamíny, minerály, karotenoidy, fytosteroly a mnohé ďalšie zlúčeniny s antioxidačnými účinkami. 

Nie všetky tuky sú zlé, dokonca je dôležité povedať, že príjem tukov je dôležitý a nenahraditeľný. Kešu obsahujú zdravé mononenasýtené tuky, vrátane kyseliny olejovej a kyseliny palmitolejovej. Tieto mastné kyseliny majú nízky aterogénny potenciál, to znamená že znižujú hladinu LDL cholesterolu a triacylglycerolov. Výsledkom je, že konzumácia kešu sa spája so zníženým rizikom kardiovaskulárnych ochorení.

Kešu obsahujú malé množstvo sacharidov, no sú dobrým zdrojom vlákniny a proteínov. Obsah bielkovín v jednej porcii je porovnateľný s rovnako veľkou porciou mäsa. Vysoký obsah vlákniny a proteínov nás zasýti na dlhú dobu a zároveň sa ukazuje, že naše telo nedokáže využiť všetky kalórie, ktoré kešu obsahuje. Preto si tieto chutné oriešky môžeme dopriať aj počas diéty s cieľom schudnúť. 

Nízky obsah cukrov pri vysokom podiele vlákniny má vplyv aj na reguláciu hladiny krvného cukru, čo je veľmi výhodné najmä pre ľudí s cukrovkou II. typu. 

Tiež sú bohaté na meď a zinok, ktoré majú úlohu v imunitnom systéme; ďalej horčík a mangán, ktoré sa zas podieľajú na zdraví kostného tkaniva, a to najmä u žien v menopauze. Mangán sa podieľa na mnohých metabolických procesoch a je dôležitý aj v krvotvorbe. Selén je dobrým antioxidantom a chráni bunky pred poškodením voľnými radikálmi. 

Ako všetky rastlinné zdroje, aj kešu obsahujú mnohé fytonutrienty, polyfenoly a karotenoidy, ktoré chránia bunky pred oxidačným poškodením, a tak poskytujú prevenciu pred mnohými civilizačnými ochoreniami. Z vitamínov sú bohaté najmä na vitamín K /100g - 8% ODD/ B1 /100g - 10% ODD/ a B6 /100g - 7% ODD/.

 

A aké výhody sa spájajú s používaním Himalájskej soli? 

Odborníci na zdravú stravu odporúčajú soliť menej. Himalájska soľ má väčšie kryštáliky, čiže na jednu lyžičku naberieme v skutočnosti menej a zároveň má slanšiu chuť, čiže jej potrebujeme naozaj menej aby sme dosiahli rovnakú chuť ako pri klasickej soli. Himalájska soľ je úplne prírodná - vnikla vyschnutím mora v pravekom svete, a je chránená pred znečistením, pretože je uložená veľmi hlboko v zemi. Pri jej spracovaní sa nepoužívajú žiadne aditíva, čo je tiež veľká výhoda.


 

Nutričné hodnoty (100g): 

Energetická hodnota: 566 kcal/2365kcal
kešu naturalkešu mikro

Obsah soli: 1,4g

*ODD=odporúčaná denná dávka 


 

Zloženie: Jadrá kešu orechov, soľ, repkový olej
Krajina pôvodu: India, Vietnam
Skladovanie: Skladujte v suchu a v tme, najlepšie vo vzduchotesnej nádobe.

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Pridať komentár
Nevypĺňajte toto pole:
Grafický návrh vytvořil a nakódoval Shoptetak.cz