Pšeno

Kód: 959/1 K 959/2 K Zvoľte variant
5 hodnotení
€2,40 €4,50 od €2,40
Skladom Skladom Zvoľte variant
Variant

Pšeno bolo známe už v starovekej Číne, bolo súčasťou potravy našich predkov, Starí Egypťania ho používali na pečenie chleba a výrobu pivaPšeno je vhodné pre celiatikov, diabetikov a pre ľudí s prekysleným žalúdkom. Môžete ho použiť aj na mletie vlastnej čerstvej múky, ktorú by ste mali čo najskôr skonzumovať, pretože rýchlo horkne.

Detailné informácie

Podrobný popis


 

Na ľudský organizmus má mnoho priaznivých účinkov: 

Pšeno má vysoký obsah ľahko stráviteľných sacharidov (73%), pomerne veľa bielkovín (11%), z tukov obsahuje asi jednu štvrtinu nasýtených, jednu štvrtinu mononenasýtených, a zvyšnú polovicu predstavujú esenciálne polynenasýtené mastné kyseliny. 

Na naše telo priaznivo pôsobí aj množstvo vitamínov, ktoré pšeno obsahuje. Ide najmä o vitamíny skupiny B, ďalej vitamín E a vitamín K. Obsiahnuté minerály (draslík, horčík, fosfor, železo, zinok, meď, mangán, kremík) spolu podmieňujú zásadité vlastnosti pšena a preto sa výborne hodí ako príloha ku kyselinotvorným potravinám (mäso, tvaroh, syry, cukor, limonády..).

Celkovo sa pšeno pokladá za vynikajúcu potravinu v prevencii civilizačných ochorení. To samozrejme platí, ak ho konzumujeme ako náhradu iných, nezdravých príloh, vyprážaných jedál a podobne. Bola dokázaná súvislosť medzi celozrnnými potravinami a prevenciou srdcovocievnych ochorení. Minerály sa podieľajú na kontrole krvného tlaku, znižujú riziko kôrnatenia ciev a vláknina predchádza vysokej hladine cholesterolu.  

Ďalším civilizačným ochorením je cukrovka II. typu. Je spôsobená relatívnym nedostatkom inzulínu, ktorý spôsobuje vstup glukózy z krvi do bunky. Chyba nie je v nedostatku inzulínu, ale v tom, že bunky neodpovedajú na jeho stimuláciu, a tak hladina cukru v krvi prudko stúpa. Pšeno dokáže zvýšiť citlivosť buniek na inzulín, a tak chráni naše telo pred hyperglykémiou. 

Zaujímavé sú aj zistenia ohľadom astmy a alergií. Bolo dokázané, že deti, ktoré konzumovali viac celozrnných obilnín ako obyčajnej pšenice, mali lepší priebeh astmy a menej záchvatov. Okrem toho neobsahuje ani lepok, čo je ďalší známy alergén.

Anderson, J. W., Hanna, T. J., Peng, X., & Kryscio, R. J. (2000). Whole Grain Foods and Heart Disease Risk. Journal of the American College of Nutrition, 19(sup3), 291S–299S.


 

Nutričné hodnoty (100g):

Energetická hodnota: 361 kcal/1511 kJ
pseno

*ODD=odporúčaná denná dávka 


 

Zloženie: Pšeno 100%. Môže obsahovať stopy lepku.
Skladovanie: Skladujte v suchu a v tme, najlepšie vo vzduchotesnej nádobe. Na povrchu zrniek môžu oxidovať tuky, čo je nie len nezdravé, ale môže to spôsobiť horkú pachuť. Preto je dôležité skladovať ho v tme, suchu a chlade, ideálne v chladničke. Pred každou prípravou je dobre prepláchnuť horúcou vodou, aby sme ho zbavili nezdravej povrchovej vrstvy. 

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Pridať komentár
Nevypĺňajte toto pole:
Grafický návrh vytvořil a nakódoval Shoptetak.cz